The Goodness Inside Min Kaffe


Min Kaffe, Mineral Coffee, Min Kaffe ingredients, Kopi Garam Buluh, Rawlins GLAM, Hanis Haizi Protege, Magnesium, Gila Kopi,
Only the best for you in #MinKaffe
What are the goodness inside of #MinKaffe?

Krimer Bukan Tenusu
Pengganti susu atau krimer ini terhasil daripada lemak sayuran dan mengandungi sirap glukos yang memberikan sedikit rasa manis kepada minuman anda. Ia bebas laktosa dan sesuai untuk mereka yang alah terhadap bahan tenusu. Krimer bukan tenusu mempunyai jangka hayat yang lebih lama di samping mampu menstabilkan rasa dan haba minuman.
Sirap Glukos
Sirap glukos terhasil daripada kanji menggunakan proses hidrolisis iaitu dengan cara menambahkan air ke dalam ramuan tersebut. Ia boleh terhasil menggunakan kanji dari sumber jagung, gandum, barli mahupun kentang. Selain bertindak sebagai pemanis semulajadi, ia juga berperanan sebagai bahan penebal bagi membentuk produk makanan.
Lemak Sayuran
Lemak sayuran mengandungi vitamin E dan co-enzim Q10 yang berperanan mengurangkan tahap kolestrol dalam badan di samping mencegah kanser. Lemak sayuran ini juga mampu melindungi arteri, membantu meremajakan kulit serta bertindak sebagai agen antioksidan bagi mencegah kerosakan sel.
Protein Susu
Protein susu mengandungi asid amino yang bertindak sebagai agen antioksidan di samping berupaya menguatkan sistem imunisasi bagi melindungi tubuh badan daripada jangkitan penyakit serta menggalakkan pertumbuhan dan pemulihan tisu tubuh. Malah, protein juga bertindak membina otot di dalam tubuh badan, menstabilkan struktur sel darah merah serta membantu mengawal paras gula di dalam darah.
Fosfat
Fosfat merupakan sejenis nutrien yang terhasil daripada asid fosforik. Ia bertindak sebagai penstabil pH di dalam produk ini.
Bahan Pengemulsi
Bahan pengemulsi yang diperoleh dari sumber yang suci dan selamat ini bertindak melarutkan kandungan di dalam produk ini bagi menggalakkan keberkesanannya.
Bahan Anti Gumpal
Bahan ini bertindak untuk mencegah penggumpalan isi kandungan produk ini.
Bahan Pewarna
Bahan pewarna yang dibenarkan digunakan bagi menyerlahkan warna isi kandungan produk.
Kopi
Kopi tinggi kandungan antioksidan, vitamin B-kompleks, potassium, mangan, magnesium serta niacin yang berupaya menyingkirkan toksin dari tubuh badan, meningkatkan tahap tenaga dan kecergasan tubuh badan di samping membantu menggalakkan fungsi otak seterusnya meningkatkan daya tumpuan dan memori. Kopi juga mampu meredakan tekanan, meningkatkan tahap metabolisme di samping membantu mengurangkan risiko serangan diabetes, strok dan kanser.
Min Kaffe, Mineral Coffee, Min Kaffe ingredients, Kopi Garam Buluh, Rawlins GLAM, Hanis Haizi Protege, Magnesium, Gila Kopi, Hantu Kopi
The best of Robusta for you
Maltodextrin
Sebatian yang dihasilkan daripada kanji ini terdiri daripada molekul glukosa yang berupaya membantu membekalkan karbohidrat dan tenaga kepada tubuh bahan dan mengawal paras gula dalam darah sekaligus membantu mengurangkan risiko penyakit diabetes.
Garam Buluh
Garam buluh merupakan inovasi dari Korea dan dihasilkan dengan dengan memasukkan garam ke dalam bekas buluh seterusnya dibakar berulang-ulang kali untuk tempoh yang lama. Kaedah pembakaran berulang ini akan meningkatkan penyerapan garam mineral dari buluh dan tanah liat yang menjadi penutup bekas buluh ke dalam garam laut yang dibakar. Di samping bertindak memelihara sistem saraf, garam buluh kaya dengan kandungan magnesium ini juga mampu melancarkan peredaran darah, menyingkirkan toksin, menstabilkan tekanan darah, memelihara jantung, mengawal kadar gula di dalam darah serta menstabilkan tahap pH di dalam tubuh badan anda. Malah, ia juga berupaya mengatasi masalah kelesuan, radang, ketegangan otot serta membantu mengurangkan kesakitan yang dialami.
Koko
Koko kaya dengan khasiat dari sumber kalsium, Vitamin A dan karbohidrat serta tinggi kandungan antioksidan yang berperanan meneutralkan kesan radikal bebas, membantu mengurangkan risiko penyakit kardiovaskular, menggalakkan pertumbuhan semula sel, memelihara kesihatan kulit, rambut, tulang, gigi dan penglihatan di samping membekalkan tenaga kepada tubuh badan, sistem saraf dan bahagian otak seterusnya menjana kecergasan dan kecerdasan minda.
Aspartame
Aspartame merupakan pemanis tiruan yang rendah kandungan kalori serta bertindak sebagai pengganti gula.

That is why #MinKaffe is the craze all over the world.
Get yours today from me!
Rawlins GLAM
012.280.1977


Post a Comment

21 Comments

  1. pernah rasa..mmg sedap..ada sedikit payau2 garam..tp sedap dan unik

    ReplyDelete
  2. Great post and very informative. Thank you for sharing!

    ReplyDelete
  3. My, wasn't aware of all these benefits in just one stick. I'd love to try this if I wasn't already drinking so many different supplements. LOL

    ReplyDelete
    Replies
    1. Better switch to this now👌👌👌

      Delete
  4. wah details nya info pasal produk kopi ni.

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. Wow this is interesting! Whenever my staffs goes to Malaysia for work meetings, they always bring me coffee :)
    Do this time I will ask them to bring me this brand! Thanks for the tips!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hey i am an authorised distributor for this coffe. i can just post you this coffee if you are interested!!! Its really good!!

      Delete
  7. It seems Min Kaffe has a lot of benefits to our health. One of the important, it contains antioxidant. Thanks for sharing this marvelous products.

    ReplyDelete
  8. Interesting! I never actually knew about this product. These are not available in hypermarkets?

    ReplyDelete
    Replies
    1. I am an authorised agent for this coffee brand. Its not in the supermarket. You can order directly from me.

      Delete
  9. How much is one of these.. I might want to get one if the price is right

    ReplyDelete
    Replies
    1. WM RM33 EM35
      Hi Miera, you can contact me if you wanna try this😊

      Delete
  10. Interesting product to know! Thanks for sharing min kaffee for us! Time to check it out!

    ReplyDelete
  11. what your sharing so details!! So much helping me to find this information fastest way! - racheal

    ReplyDelete
  12. Replies
    1. Would you like to try? I am based in Kuching Sarawaak and i am selling this.You can contact me.

      Delete
  13. thanks for sharing all the benefits and ingredients of this drink, im interested to get it as well!

    ReplyDelete
  14. Hi guys. I am based in Kuching Sarawak and i am selling this coffee. Can contact me if you are interested to try.

    ReplyDelete
  15. Kiranya macam minuman tenaga jugak la kan? tapi versi kopi. Sedap tak? Berapa harga sekotak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul kak/dik. Ramai dah cuba kopi ni bertenaga sepanjang hari. Boleh tahan lapar lagi. Harga RM33 sekotak utk WM. SABAH/SWAK RM35. Tak menyesal cuba kopi ni. Boleh hubungi sya kalau nak cuba k.

      Delete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging .
For any inquiries, email: rawlins.una@gmail.com