02 July 2015

// // Leave a Comment

Harga Minyak Naik Lagi

byrawlins, hanis haizi protege, harga minyak naik, jimat minyak, hanis haizi protege, extra income, big bonus, GLAMpreneur2015, cari duit lebih
Harga minyak naik lagi - apa perasaan anda?
byrawlins, hanis haizi protege, harga minyak naik, jimat minyak, hanis haizi protege, extra income, big bonus, GLAMpreneur2015, cari duit lebih
Sabar-sabar ye
Apa reaksi pertama anda apabila mendapati bahawa harga minyak naik lagi  - RON95 naik 10 sen manakala RON97 naik 20sen seliter berkuatkuasa 1 Julai 2015?

1) Mengamuk?
Memang wajar la mengamuk kan. Dah la gaji tak naik-naik, GST plak lagi, harga barang dok naik dan last sekali bonus sikit je. Macam mana nak hidup ye tak? Tapi mengamuk @ jadi keyboard warrior apa yang boleh berubah?
byrawlins, hanis haizi protege, harga minyak naik, jimat minyak, hanis haizi protege, extra income, big bonus, GLAMpreneur2015, cari duit lebih
Jangan buat camni
2) Cepat-cepat isi minyak kenderaan sebelum 1 Julai 2015?
Urmm..... kenapa kena isi ye? Kalau isi sebelum 1 Julai, minyak kenderaan akan tahan selama 32 tahun ke?

3) Buat pinjaman?
Ada ke orang buat pinjaman untuk atasi masalah kenaikan minyak? Jangan terkejut jika ada yang buat.
byrawlins, hanis haizi protege, harga minyak naik, jimat minyak, hanis haizi protege, extra income, big bonus, GLAMpreneur2015, cari duit lebih
Ada yang buat ke?
4) Tambah extra income
Yes, rasanya ini cara terbaik menangani masalah kenaikan harga minyak dan lain-lain lagi masalah kewangan di dalam keluarga kita. Tak perlu buat besar-besaran, buat kecil-kecilan pun tak pe. Bermula dari bawah tapi biarlah ada pembimbing yang dipercayai dan berjaya. Jangan sembrono je berniaga.

Alhamdulilah, dengan #GLAMpreneurs saya dapat mengatasi masalah kewangan saya dan keluarga. Tidaklah sebanyak mana tapi mencukupi untuk kami sekeluarga.
byrawlins, hanis haizi protege, harga minyak naik, jimat minyak, hanis haizi protege, extra income, big bonus, GLAMpreneur2015, cari duit lebih
Takde la banyak mana kan
Jika rakan-rakan berminat nak mengetahui cara untuk menjana extra income sepertimana testimoni di atas, boleh hubungi saya.
InsyaAllah latihan dan bimbingan disediakan. 
Selain daripada menambah pendapatan, peluang untuk melancong ke luar negara sekurang-kurangnya dua kali (2X) setahun pun ada. 
Dan yang penting, penjanaan pendapatan dilakukan secara berkumpulan dan bukan berseorangan.
byrawlins, hanis haizi protege, harga minyak naik, jimat minyak, hanis haizi protege, extra income, big bonus, GLAMpreneur2015, cari duit lebih

Haiqal Rawlins
012.280.1977
Facebook RSS Twitter

Read More

01 July 2015

// // Leave a Comment

Kebaikan Bersahur

Sharing is caring friends.
sahur, ramadan, kebaikan bersahur, mineral coffee, hai-o garam buluh premier drink, hanis haizi protege, byrawlins, sihat, cergas, puasa, ramadan, ramadhan, iftar,
Mengantuk ketika sahur. Ada ke kawan-kawan yang macam ni?
Sumber : Tazkirah
Bersahur adalah merupakan salah satu amalan sunat yang sangat digalakkan dan tidak sepatutnya ditinggalkan oleh setiap muslim kerana amalan ini mengandungi banyak kebaikan. 

Sabda Rasulullah s.a.w dalam sebuah hadis yang diriwayatkan oleh Ibn Hibban yang bermaksud: "Bersahurlah kamu, kerana dalam bersahur itu ada keberkahannya"

Antara kebaikan bersahur itu ialah seperti berikut: 

1- Amalan bersahur dapat memberi kekuatan kepada orang yang berpuasa pada siang hari nanti. 

2- Bersahur akan mendapat pahala kerana ia adalah ibadat sunat dan menjadi sunnah Rasulullah s.a.w. 

3- Amalan bersahur juga yang membezakan puasa Muslim daripada puasa dalam agama lain seperti Yahudi. 

4- Amalan bersahur juga akan memberi peluang kepada para muslim untuk bangun beribadah kepada Allah s.w.t pada malam hari khususnya 2/3 malam. 

Jika ingin menambah tenaga dalam menempuhi hari-hari, minumlah sekali Mineral Coffee. InsyaAllah boleh mengenyangkan sehingga waktu berbuka. Ia juga membuatkan anda cergas sepanjang hari, sepertimana testimoni rakan saya ini.
sahur, ramadan, kebaikan bersahur, mineral coffee, hai-o garam buluh premier drink, hanis haizi protege, byrawlins, sihat, cergas, puasa, ramadan, ramadhan, iftar,
Kan senang nak bekerja dan beramal ibadat sekiranya ada tenaga di bulan puasa
sahur, ramadan, kebaikan bersahur, mineral coffee, hai-o garam buluh premier drink, hanis haizi protege, byrawlins, sihat, cergas, puasa, ramadan, ramadhan, iftar,
Rejim diet sepanjang Ramadhan untuk kesihatan
Jom sama-sama amalkan rejim diet sebegini agar lebih cergas dan sihat sepanjang Ramadan.


Haiqal Rawlins
012.280.1977
Facebook RSS Twitter
Read More

30 June 2015

// // 2 comments

Gempak Raya Bersama Jakel

Salam Ramadhan semua.
Apa khabar puasa masing-masing?

Mesti dah ada yang siap tempahan kuih-muih dan baju raya semuanya kan.
APA?
Ada yang tak siap tempah lagi?
Gempak Raya Bersama Jakel 2015
 Jangan risau sebab Jakel menyediakan baju raya siap untuk semua golongan - ibu, bapa dan anak-anak sekali.

Tahun ini, dengan moto Ingat Raya Ingat Jakel, Jakel telah menganjurkan program Promosi Gempak Raya Bersama Jakel 2015. Program ini adalah bersempena dengan pelancaran koleksi kolaborasi terkini di antara Jakel bersama Aaron Aziz, Nabil Ahmad, Rozita Che Wan dan Upin & Ipin.

Best tak?

Confirm la best sebab Datuk Mohamed Faros Mohd Jakel memaklumkan bahawa kualiti tekstil untuk koleksi-koleksi ini adalah terbaik berbanding sebelumnya. Manakala pilihan warna juga turut ditambah seperti hijau zamrud, biru diraja, pic. jingga, hijau tiffany, hijau mint dan merah cili serta banyak lagi.
Barisan duta ditemubual oleh Dee
So, apabila dijemput untuk menghadiri acara pelancaran di Wisma Jakel Shah Alam pada 27 Jun 2015 yang lepas, saya tidak melepaskan peluang untuk melihat sendiri kualiti koleksi baju raya terkini tersebut. Sejujurnya, memang berkualiti tinggi dan sesuai dengan keadaan cuaca Malaysia. Pilihan warna yang banyak juga menyebabkan saya turut teringin nak memborong baju Melayu Koleksi Nabil Ahmad yang mempunyai potongan urban dan up-to-date

Yang menariknya pada hari tersebut, Jakel Shah Alam menyediakan 100 pasang koleksi baju melayu untuk diberikan secara percuma kepada 100 orang pengunjung terawal. Bagi 400 pembeli terawal pula akan memndapat hadiah koleksi baju melayu. Memang gamat suasana di Jakel Shah Alam sampai jalan raya turut sesak. 
Aaron Aziz
Nabil Ahmad
Pada hari itu juga, kesemua duta koleksi melakukan jualan dengan harga menjunam bak kata Aaron Aziz. Manakan tidak. Harga Koleksi Aaron Ahmad yang awalnya berharga RM399 telah dijual murah sehingga RM140 sepasang. Memang bersesak semua orang bergegas mendapatkan Koleksi Aaron Aziz. Koleksi Nabil Ahmad juga dijunamkan kepada RM150 daripada RM399 menjadi tumpuan golongan muda yang ingin tampil bergaya dan berani pada Raya kelak.
Harga menarik dan tawaran hebat untuk koleksi Upin & Ipin
Bagi Koleksi Upin & Ipin, Mia Sara dan Rykal Iskandar telah dipelawa untuk menggayakan koleksi tersebut dan menjadi tumpuan ibu-bapa apabila kedua-dua aktor cilik ini menjunamkan harga.
Sesi Junaman Harga 
Selesai sesi menjunamkan harga, diadakan sesi Meet & Greet bersama duta-duta Jakel. Suasana menjadi gamat apabila melihat masing-masing ingin mendapatkan tandatangan serta bergambar dengan artis kesayangan masing-masing. Terpancar senyuman kepuasan apabila dapat bergambar dengan Aaron Aziz, Nabil Ahmad, Mia Sara dan Rykal Iskandar.

Tahun ini, sepertimana tahun berikutnya, Jakel bukan hanya membuat junaman harga pada koleksi baju raya, malah terdapat lebih daripada sejuta permaidani yang dijual pada harga yang sangat murah. No wonder saya tengok pengunjung yang hadir semuanya keluar daripada khemah besar berbondong-bondong memborong permaidani.
Lelongan terbesar dengan harga termurah
Geramnya tengok permaidani yang murah nie
Oh hampir terlupa pula.
Buat Cik Kak yang teringin nak melaram seperti mana Che Ta (Rozita Che Wan), Jakel turut mengeluarkan koleksi Baju Kurung Moden Rozita Che Wan yang didatangkan dengan lebih 10 rekaan ekslusif, moden dan elegan.
Harganya?
Murah je jika nak dibandingkan dengan jelingan cemburu dari ipar duai dan sanak saudara yang datang bertandang ke rumah anda kelak ketika anda menggayakan Baju Kurung Moden Rozita Che Wan. Harganya bermula RM329 dan ke atas dan terdapat dalam pelbagai warna.

Kalau nak tahu lebih lanjut berkenaan jualan harga junam dari Jakel, boleh layari laman web Jakel [Jakel]. Cepat jangan terlambat untuk kelihatan menawan di Hari Raya.
 
Haiqal Rawlins
012.280.1977
Facebook RSS Twitter
Read More

29 June 2015

// // Leave a Comment

PICC Lancar Putrajaya Islamic Tour Festival 2015 Dan Rai YAKIN Malaysia

Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) kini semakin menjadi tumpuan untuk penganjuran pelbagai acara bertaraf antarabangsa - berbentuk ilmuan dan juga festival.
Ahli panel pelancaran PIT Fest 2015
Terkini, PICC telah melancarkan Putrajaya Islamic Tour Festival 2015 (PIT Fest) yang akan diadakan pada 28 - 30 Ogos 2015.

Menurut Dato' Badlishah Hj Ahmad (CEO PICC), idea untuk PIT Fest adalah untuk memenuhi keperluan segmen pelancongan Islam yang masih belum diterokai dengan sepenuhnya. PIT Fest juga untuk membantu pelancong Islam dalam merancang pelancongan mereka tanpa ditipu oleh agen pelancongan yang tamak, terutamanya melibatkan pakej umrah.
Sesi Menandatangani MoU di antara pihak terlibat
Sesi Penyampaian Cenderamata
Sesi Soal Jawab
Dimaklumkan bahawa lebih daripada 200 gerai akan terlibat di dalam PIT Fest yang memfokuskan kepada produk pelancongan Islam di Malaysia terutamanya pakej-pakej Umrah dan Haji. PIT Fest 2015 mendapat sokongan padu daripada Perbadan Putrajaya, Kementerian Pelancongan dan Kebudayaan Malaysia, Lembaga Penggalakan Pelancongan Malaysia (Tourism Malaysia) dan Koperasi al-Hajj.

Di antara lain pengisian PIT Fest adalah seminar antarabangsa yang akan dihadiri oleh panel terkenal seperti Mufti Ismail Menk dan Bilal Philips, konsert amal "Road To Mecca" serta acara "The Daily Reminder" yang sememangnya bakal mencuri tumpuan acara.

Di samping itu, PICC juga telah menjemput 100 orang kanak-kanak dari YAKIN Malaysia (Badan Amal Kemajuan Insan Malaysia) untuk bersama-sama meraikan acara dan sekaligus menjamu selera di majlis Berbuka Puasa di Cafe @ PICC. Kanak-kanak tersebut terdiri daripada anak-anak yatim, miskin dan asnaf dan berusia dari tujuh sehingga sembilan tahun.
Juadah yang menyelerakan
Pencuci mulut yang lazat
Juadah menyelerakan
Buah-buahan tempatan
Di antara anak-anak yang diraikan
Penyampaian duit raya
Selain daripada menjamu selera ketika iftar di Cafe @ PICC, kanak-kanak ini juga telah menerima donut sumbangan daripada Dunkin Donuts dan juga duit raya daripada PICC. Puan Rolaina Salleh (Exco Kemajuan Kebajikan Hal ehwal Wanita dan Keluarga YAKIn Malaysia) mengucapkan perasaan syukur kerana masih ada yang prihatin terhadap golongan yang amat memerlukan dan berterima kasih kepada PICC di atas jemputan yang diterima. Beliau memaklumkan bahawa YAKIN Malaysia berperanan sebagai 'Pusat Runding Cara Harian' yang merupakan pusat jagaan yang membantu dalam penyaluran maklumat serta lain-lain keperluan kepada golongan wanita dan keluarga yang memerlukan.

Buat rakan-rakan yang ingin mengetahui lebih lanjut berkenaan acara-acara di PICC :
PIT Fest
Person-in Charge : En Shuharezuan Ramli (Pengurus Acaca PIT Fest 2015)
Telefon : 03-88876070 / 011-2933 0956
Emel : mgr.event@picc.com.my

Maklumat Umum PICC 
Person-in Charge : Cik Kumari Nahu 
Telefon : 03-88876000 
Emel : kumari.nahu@picc.com.my
Media Sosial PICC Malaysia : Facebook |  Twitter | Instagram

Haiqal Rawlins
012.280.1977
Facebook RSS Twitter
Read More

26 June 2015

// // 1 comment

Makanan Iftar Sedap Belaka @ Hotel Perdana Kota Bharu

Malaysia adalah negara yang kaya dengan pelbagai budaya dan juga makanan tradisi.
Terutama di bulan Ramadhan, akan muncul juadah-juadah yang jarang kelihatan di hari-hari biasa yang mampu menggugat jiwa dan iman insan yang sedang berpuasa.
Bukan hanya di param-param, malah hotel-hotel kini juga mula menyajikan makanan tradisi yang menjadi must-have di bulan Ramadhan.
Iftar, buka puasa, ramadan, ramadhan, makan-makan, Kelantan, Kota Bharu, Hotel Perdana, Destination Malaysia, byrawlins, foodies
Jom maghi
Bagi rakan-rakan di Kelantan, jangan risau atau gusar jika ingin berbuka puasa dengan juadah yang lazat umpama masakan ibu kerana Hotel Perdana Kota Bharu juga menyajikan juadah iftar dengan tema "Santapan Ibunda Perdana". 

Apa yang menarik?
Well, berdasarkan my latest trip ke Hotel Perdana Kota Bharu, say berani jamin memang anda tidak akan merasa kecewa dengan 168 jenis juadah hasil masakan penuh kasih sayang oleh kumpulan Chef yang diketuai oleh Executive Sous Chef Ibrahim Abu Lasi. Juadah-juadah yang disediakan adalah masakan tradisi dari seluruh Malaysia dan akan dihidangkan secara giliran sepanjang Ramadhan.

Ada satu lagi yang menarik berkenaan iftar di Hotel Perdana Kota Bharu tahun ini.
Hotel Perdana Kota Bharu membawa konsep 'Pasar Malam' di hotel - a very great idea. 
Who doesn't like going to 'pasar malam' [a night market concept in Malaysia where verything is on sale, ranging from hardware to fishes and fruits]?
Iftar, buka puasa, ramadan, ramadhan, makan-makan, Kelantan, Kota Bharu, Hotel Perdana, Destination Malaysia, byrawlins, foodies

Iftar, buka puasa, ramadan, ramadhan, makan-makan, Kelantan, Kota Bharu, Hotel Perdana, Destination Malaysia, byrawlins, foodies

Iftar, buka puasa, ramadan, ramadhan, makan-makan, Kelantan, Kota Bharu, Hotel Perdana, Destination Malaysia, byrawlins, foodies







Iftar, buka puasa, ramadan, ramadhan, makan-makan, Kelantan, Kota Bharu, Hotel Perdana, Destination Malaysia, byrawlins, foodies
Iftar, buka puasa, ramadan, ramadhan, makan-makan, Kelantan, Kota Bharu, Hotel Perdana, Destination Malaysia, byrawlins, foodies

Sudah semestinya pelbagai jenis kerabu menjadi pembuka selera menjadi di antara juadah pilihan di Hotel Perdana Kota Bharu. Di antaranya ialah 
Kerabu Daging, Kerabu Telur, Kerabu Sausage, Karabu Taugeh and Kerabu Jantung Pisang.
Juadah-juadah yang popular di perkampungan juga ada - 
Gulai Kerutuk Che Banding, Kari Kepala Ikan, Gulai Kawah Ayam Kampung Sumatera & Kari Kambing Gearbox. Dan sudah semestinya yang menjadi tumpuan ramai adalah gerai yang menampilkan Kambing Panggang, Ikan Bakar, Kway Teow goreng, Kebab Ayam, Apam Balik Pisang dan banyak lagi.
Iftar, buka puasa, ramadan, ramadhan, makan-makan, Kelantan, Kota Bharu, Hotel Perdana, Destination Malaysia, byrawlins, foodies
Iftar, buka puasa, ramadan, ramadhan, makan-makan, Kelantan, Kota Bharu, Hotel Perdana, Destination Malaysia, byrawlins, foodies
Menarik kan?
Jangan tunggu lama-lama la ye.
Cepat-cepat hubungi nombor kat bawah tu untuk tempah ruang iftar semua ye.
Harganya RM75 untuk dewasa dan 50% diberikan untuk kanak-kanak (5-12 tahun).
Oh ye.
Buat yang nak menjamu rakan-rakan ke, keluarga ke, rakan niaga ke atau just nak jamu rakan-rakan, ruangan peribadi di Dewan Bunga Emas juga disediakan untuk tetamu melebihi 100 orang.

Hotel Perdana Kota Bharu
Jalan Mahmood
15200 Kota Bharu
Kelantan
Tel : 609.745 8888
Faks : 609.748 8855
Emel : inquiry@hotelperdanakotabharu.com
Laman web : Hotel Perdana Kota Bharu
Facebook : Hotel Perdana Kota Bharu
Instagram : Hotel Perdana Kota Bharu
Haiqal Rawlins
012.280.1977
Facebook RSS Twitter
Read More