My Review on SALT


SALT yang nie ke?
A good movie but bukan nie yang ials nak review

OR THIS SALT?

Ke yang ini?
Hai-O Premier Drink and Cooking Salt Powder

It is about Garam Buluh oleh Hai-O



Hadis Nabi Muhammad S.A.W menyebut GARAM adalah penghulu segala masakan/makanan manusia. 

Kenapa?
Sebab hatta ubi rebus sekalipun akan diletakkan sedikit garam untuk menambah rasa
Lagipun masakan/ makanan seharian kita takkan ada rasanya kalau tidak ditambah garam, secukup rasa katanya kan

Sesiapa yang makan tanpa menggunakan secubit garam, sila hentikan pembacaan anda di sini

Mengikut amalan Rasullulah S.A.W iaitu memetik secubit garam sebelum dan sesudah minum. Baginda berkata "Sesiapa yang memulakan makan dan minumnya dengan secubit garam Allah akan hindarkan 330 jenis penyakit, yang paling kurang ialah gila, kusta, sakit perut dan sakit gigi, yang bakinya diketahui oleh Allah sahaja" 


Fakta 
Badan kita tidak boleh menghasilkan garam dengan sendirinya


Dengan mengambil secubit garam dan segelas air tubuh kita akan dicuci atau dibersihkan dengan sendirinya secara keseluruhan, manakala sel-sel badan akan dikembalikan dan semua proses kehidupan akan diharmonikan , disusun dan dikuatkan semula: dan banyak penyakit moden akan lenyap dan insyaAllah, dengan itu kehidupan kita akan menjadi lebih baik dan sihat. 


Sepertimana yang ials dah terangkan dalam i) Fungsi Garam Buluh dan ii) Garam Buluh Premier Drink, Garam Buluh keluaran Hai-O nie banyak manfaatnya
Selain daripada pemakaian Premium Beautiful yang ternyata terbukti berkesan untuk mencegah cyst, pengambilan garam buluh premier drink sebanyak 2 sachet setiap pagi dan malam juga boleh juga mencegah cyst dari berulang.
Pada rakan-rakan yang mengidap migrain pun boleh amalkan garam buluh premier drink kerana garam buluh ini adalah kaya dengan 76 jenis garam mineral yang baik dalam memperbaiki kualiti tidur uals.
Proses pemilihan bahan yang sangat teliti dan proses pembuatan garam buluh adalah sangat tradisional dan unik sepertimana telah diterangkan di dalam dua entry yang lepas.
Hai-O Premier Drink adalah baik untuk kesihatan badan kerana :
  • Tinggi dalam magnesium yang merupakan mineral untuk jantung. Magnesium membantu mengawal penyakit tekanan darah tinggimembantu penyerapan kalsium,mengekalkan keseimbangan bendalir badan, mengawal pengecutan otot dan menguatkan daya ingatan.
  • Menyeimbangkan pH badan supaya cenderung kepada beralkali lemah (pH darah badan yang sihat adalah antara 7.35-7.45). Dengan ini, sistem imunisasi diperkuatkan dan dapat mencegah jangkitan penyakit.
  • Mengandungi kandungan mineral kalium, kalsium, besi, zink dan magnesium yang lebih tinggi daripada garam biasa. Ia adalah efektif untuk membasmi kuman.
  • Kaya dengan magnesium dan pelbagai garam mineral di samping bersifat anti-pengoksidaan untuk menyingkir radikal bebas dan membuang toksin dalam badan.
  • Membantu menyelaras fungsi badan supaya sistem badan dapat beroperasi secara normal di samping membekalkan nutrien terbaik untuk badan.
Cadangan pengambilan: 2 bungkus sehari, pagi dan malam, boleh larutkannya dengan jus buah-buahan atau minuman anda.
Bagi rakan-rakan yang sedang menjalani rawatan buah pinggang :
Bahagikan bungkusan garam buluh kepada 3-4 bahagian kecil, campurkan dengan air dan minum. Minum sekali pada waktu pagi dan malam atau pada bila-bila masa sahaja. Oleh sebab pernah menjalani rawatan sakit buah pinggang pada masa dulu, jadi dinasihatkan agar mengambil garam buluh dalam kuantiti yang kecil.



Beralih ke arah Hai-O Garam Buluh untuk meningkatkan kualiti kesihatan kita

Bak kata pepatah lama "Alah membeli, menang memakai"

Bukan mahal pun


Facebook : www.facebook.com/rawlins.ichigo
E-mail : rawlins.una@gmail.com
Mobile : 012-2801977


Post a Comment

0 Comments