Reality Check : Kaedah Pencegahan dan Rawatan Kanser



Kanser adalah masalah kesihatan yang amat menakutkan. Tidak kisah di peringkat mana, semuanya menakutkan!
Malah jika anda disahkan mengidap kanser, terus terbayang kematian!

Menurut Kanser dan Wanita, faktor penyumbang utama kepada peningkatan fataliti akibat kanser adalah kurangnya kesedaran berkenaan kanser dan kekurangan langkah pencegahan yang berkesan.

Saya sendiri telah mengeluarkan beberapa entry berkenaan kanser yang telah berjaya dikongsi dengan beberapa rakan di media sosial.
Saya mengeluarkan entry tersebut bukan berdasarkan kajian peribadi tetapi di atas dasar ingin berkongsi maklumat dengan semua, buat pengetahuan umum.

Di antaranya adalah seperti berikut :
1) Kanser Payudara dan Risiko
2) Kanser Pangkal Rahim : Info dan Penyelesaian
3) Kanser Payudara : Simptom dan Pengesanan
4) Kanser Payudara : Usia Bukan Penghalang

Berdasarkan pemerhatian melalui penulisan dan membaca fakta di Kanser dan Wanita, didapati bahawa kanser menyerang tanpa mengenal usia dan jantina.

FAKTA : Walaupun sering dikaitkan dengan kematian, banyak jenis kanser boleh dirawat sekiranya dikesan di peringkat awal.

Bagaiman situasi pencegahan dan rawatan di Malaysia?
Knowing your body is the key here.
Please do check up frequently so that you will know of any changes to your own body.

Saya tak ingat dari mana saya dapat poster ini.
To whoever that shares the poster, thanks so much for the descriptive information of breast cancer treatment in Malaysia.

Basically, know your body and prepare some cash aside to take care of yourself.

True that money is not everything, health inclusive, but without money, you could not take care of your own health and also your loved ones'.

Tempoh hari, ketika blogwalking ke Blog Aku Stress Giler, saya jadi terkejut dan pasti ramai yang akan stres selepas membaca entry ini

OMG : Cara Menyembuh Kanser Terkini - Minum Air Kencing Lembu Yang Masih Dara
Bottoms up, anyone?
Siapa sanggup?

Terbukti atau tidak, ada sesiapa yang sanggup?

Atau ada juga kaedah alternatif pencegahan yang tidak memualkan serta murah?


Fungsi Far Infrared Rays (FIR) di dalam Premium Beautiful Corset membantu meningkatkan pengedaran darah secara mikro dan juga mengurangkan radang dan kesakitan pada otot dan sendi. FIR juga mampu meningkatkan kadar regenerasi dan kesembuhan pada tisu.
  

Dengan penggunaan Premium Beautiful Corset secara berdisiplin, yakni 8 jam sehari, anda dapat mengurangkan risiko daripada terjadinya perubahan pada sel normal  yang boleh mengundang kepada perebakan sel abnormal tersebut kepada tisu dan bahagian lain yang berdekatan seperti kelenjar atau lobul, pembuluh darah, salur limfa dan nodus limfa. Pengumpulan sel abnormal ini boleh menyebabkan tumor atau kanser.

Selain daripada menggunakan Premium Beautiful Corset  kita juga wajar ketahui bahawa sel kanser akan hidup dengan aktif dalam keadaan badan yang berasid. 

Bagi mengembalikan badan kepada keadaan yang kurang berasid, amalan meminum Garam Buluh juga boleh membantu membekalkan vitamin dan mineral surih yang diperlukan badan bagi meningkatkan keupayaan sistem imunisasi badan. Ia juga mewujudkan keadaan beralkali di dalam badan bagi mengurangkan keasidan badan. Keadaan badan yang beralkali akan mengurangkan keadaan yang sesuai untuk tumbesaran sel kanser dalam badan.

So, rakan-rakan sekalian, lebih baik dan MURAH untuk mencegah daripada merawat.

Jika anda sayangkan wanita di sekitar anda, adik, kakak, ibu, kekasih dan isteri, kongsikan sedikit pengetahuan ini.

Jika anda ingin mendapatkan Premium Beautiful Corset dan Garam Buluh, boleh hubungi saya untuk mendapatkan harga yang terbaik.

Haiqal Rawlins
012.280.1977
E-mail : rawlins.una@gmail.com | FB : rawlins.ichigo | IG : rawlins_glam


Post a Comment

2 Comments

  1. tidak lah sy minum..sy pun pakai beautifull ni..memang bagus..

    ReplyDelete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging .
For any inquiries, email: rawlins.una@gmail.com