Beli? Tempah? Tak yah?

8:15 AM

Hye uals...
Nie nak menyibuk lagi nie...

Baju raya berapa pasang tahun nie?
Baju melayu, kebaya, kurung, kebarung, burung, kelawar berapa banyak?

Buat ke beli?

Wahhh!!
Kelas kau Maria......

Tahun nie ials cuba bersederhana jer....
*motifnya sederhana..poket tu je tak mengizinkan*
Ials tak buat apa pun baju tahun nie...
Ials cek balik baju-baju lama ials...
Semuanya elok dan muat lagi
Nak tau ada berapa?
Ials ada 9 helai yang elok dan muat lagi
Dari 9 tu....2 penuh labuci dan manik....3 ada kerawang...

Tak pitam kau dengar baju ials camtu?
Tak berpinau bijik mata melihat baju-baju tu semua?
So...kesudahannya, ials tak buat baju la tahun nie...
Kalau buat pun ala-ala jubah gitu...*faktor usia uals*


So, story me la...
Berapa banyak baju yang dibeli?
Fesyen apa?
Warnanya?
Tudungnya?
Sampinnya?
Songkoknya?
Capalnya?
Kasutnya?

Takpe uals...perancangan kena ada walau ada lagi dua minggu puasa...
Merancang itukan elok....

You Might Also Like

3 GLAM People

  1. akak ko ni tempah baju setahun sekali jer, makanya memang banyak tempahan baju tahun ni

    ReplyDelete
  2. Shibam : Mana la tau kan...dengan masyuk tahun nie nak menempah lebih dari biasa....

    ReplyDelete

Thanks for the GLAM write-ups


Click Me To Visit Bargain Shoppe

GLAM Comments

Recent GLAM

Recent Posts Widget

Top GLAM Friends

GLAM Tweet

Subscribe