Maze Runners: Scorch Trials - Movie Review


Salah satu movie yang ditunggu-tunggu adalah The Maze Runners. Ini merupakan sekuel kepada The Maze Runners yang ditayangkan pada 2014.

Thanks to +NuffnangMY kerana menaja tiket percuma kepada tayangan The Scorch Trials nie.
SYNOPSIS
Lanjutan daripada kejayaan mengeluarkan diri daripada The Glade, Thomas dan rakan-rakannya dibawa ke lokasi selamat di mana mereka ditemukan dengan ramai lagi pelarian daripada maze yang lain.
Thomas dan rakan-rakan diselamatkan dari The Glade
Seeing food after some time
Walaupun gembira kerana berjumpa dengan kumpulan lain, Thomas merasakan sedikit kegusaran berkenaan lokasi tersebut dan the person-in-charge di situ, Janson. Perasaan gusar itu bertambah setelah dia dibawa oleh Aris ke suatu lokasi di mana Janson membawa pelarian yang 'terpilih'.
Cubaan melarikan diri
Terperangkap
Setelah mengetahui rahsia di dalam bilik tersebut, Thomas berusaha untuk melarikan diri bersama rakan-rakannya dari The Glade dan juga Aris. Setelah berjaya melarikan diri daripada fasiliti tersebut, mereka berhadapan dengan dugaan alam yang kering-kontang, hence the title "Scorch Trials".
Thomas mempertahankan diri dan rakan-rakannya
Selain daripada melarikan diri daripada genggaman WCKD, Thomas juga berazam untuk mencari The Right Arm iaitu sebuah kumpulan yang menentang WCKD.

Apakah Thomas dan rakan-rakan akan selamat di dalam Scorch Trials?
Berjayakah Thomas menentang WCKD?

MY REVIEW
Plot : 4.7/ 5.0. Jalan cerita adalah sangat straigh-forward. Thomas diselamatkan - kantoi ada benda pelik - Thomas dan rakan-rakan lari - menaruh nasib dan nyawa di tengah gurun - jumpa kumpulan pelik - bergabung - kantoi ada talam dua muka dalam kumpulan. But the movie is packed with action and I loved it!

Penghayatan : 4.9/ 5.0. No complain here! Thumbs up!

Will I watch it again : Not in the cinema but I will surely buy the DVD. Worth collecting the series. 
Haiqal Rawlins
012.280.1977
Facebook RSS Twitter


Post a Comment

0 Comments