Hobbit Battle of The Five Armies - The Review


I think this movie is the most eagerly awaited movie of the year.
It is to me, at least.

So, when +ChurpChurp invited me to attend the Churpremiere of the movie, I agreed without wasting a second to think about it.

And to have watched it in IMAX theatre, THE BEST!

SINOPSIS
Bersambung daripada The Desolation of Smaug (2013) menyaksikan permulaan wayang dengan serangan oleh Smaug terhadap Laketown. Manakala kumpulan Bilbo pula hanya mampu memerhati dari kejauhan di Lonely Mountains.
Smaug on rampage
Apabila Bard berjaya memanah Smaug dan membunuhnya, penduduk Laketown yang masih hidup mengangkat Bard sebagai ketua mereka yang baru.
Bard dan Legolas berbincang
Manakala Galadriel berjaya menyelamatkan dan membebaskan Gandalf daripada tahanan di Dol Guldur.
One of the sad scenes
Bala tentera Agog
Bard dan tentera Elves
Dalam masa yang sama, Azog mengatur bala tentera Orc menuju ke arah Erebor dan mengarahkan Bolg untuk mengumpulkan lebih banyak tentera.

Thorin yang sudah mabuk dengan kekayaan di dalam Lonely Mountains seakan sudah kerasukan apabila sanggup berperang dengan Bard dan Thranduil semata-mata ingin memerintah semula di Lonely Mountains dengan adanya kuasa dari Arkenstone. Namun tindakan Bilbo menyerahkan Arkenstone kepada Bard dan Thranduil menyebabkan Thorin tidak mempunyai kelebihan dan menimbulkan kemarahan Thorin. 
Bilbo kebingungan
Dwarves
Ketibaan sepupu Thorin, Dain mencetuskan sedikit suasana peperangan apabila tentera Dain seakan-akan bersedia untuk berperang dengan Manusia dan puak Elves.

Pada masa yang sama, bala tentera Azog tiba dan ini memaksa ketiga-tiga puak (Manusia, Elves dan Dwarves) bergabung untuk menghancurkan tentera Azog.

Siapakah yang akan menjadi mangsa dalam pertembungan di antara puak ini?

PENILAIAN
Plot : 5.0/5.0. Memandangkan saya dah membaca novelnya, maka saya sudah menjangkakan plot penceritaan. But to see the novel come to life is totally out of this world. And to watch it on IMAX is the best movie experience.

Penghayatan : 5.0/5.0. Hello! Everybody was great OK! 

Will I watch it again : Already did and will buy the complete DVD trilogy!

Haiqal Rawlins
012.280.1977
Facebook RSS Twitter Email


Post a Comment

0 Comments