The Host : The Review


Bila dengar Stephanie Meyer mesti semua suka kan.
Ye la...
Twilight adalah salah satu adaptasi novel dia yang paling berjaya.
So, apabila Nuffnang menjemput iols untuk premiere movie terbaru hasil adaptasi novel dia iaitu The Host, mestilah iols kegirangan yang terlampau kan.

SINOPSIS
Dengan tagline "Choose to believe. Choose to fight. Choose to love", my expectations pada movie ini memang agak tinggi.
The Seeker
Manusia semakin pupus apabila populasi manusia telah dijelajahi oleh bangsa makhluk asing yang digelar "Soul". Soul akan menakluki tubuh manusia dan akan mengambil alih semua fungsi badan manusia. Tetapi fikiran dan ingatan yang kuat dalam seseorang manusia masih belum boleh dikuasai sepenuhnya oleh Soul.

Melanie Stryder yang berjaya ditangkap oleh The Seeker telah dimasukkan "Soul" apabila Melanie cuba membunuh diri bagi mengelakkan ditangkap.

Walaubagaimanapun, Melanie masih lagi mempunyai kuasa ke atas dirinya dan cuba melepaskan diri daripada Soul yang menggelarkan dirinya Wanderer.

Apabila semakin didesak dan berfikir menggunakan logik, Wanderer mulai kasihan terhadap Melanie dan cuba membantu Melanie.
Kenangan antara Jared dan Melanie
Apabila Wanderer/ Melanie sampai di kawasan gurun di mana pakcik Melanie, Jeb, telah menubuhkan satu koloni manusia, Jared yang merupakan kekasih Melanie meragui keikhlasan Melanie dalam mendekati manusia.
Wanderer pula telah menyimpan perasaan pada Kyle tetapi Melanie tidak membenarkan Wanderer untuk mendekati Kyle kerana Melanie tidak mahu Jared salah sangka.

Apakah Melanie/ Wanderer akan dapat menyelesaikan masalah identiti di antara mereka berdua?
Dapatkan koloni yang diketuai oleh Jeb mengelakkan diri daripada pengetahuan Souls/ The Seekers?

Penilaian ials terhadap The Host :
Plot penceritaan : 4.6/5.0. Plot penceritaan yang tidak berat dan ada masanya agak meleret.  

Penghayatan : 4.7/5.0. 
 Quite OK. Pelakon-pelakon yang muda tetapi bijak dalam penghayatan. It was just that my expectation untuk movie Stephanie Meyer adalah sangat tinggi then iols rasa cam kecewa sedikit. 

Will I watch it again 
: Yes and will buy the DVD untuk simpanan!



Facebook : www.facebook.com/rawlins.ichigo
E-mail : rawlins.una@gmail.com

Mobile : 012-2801977


Post a Comment

0 Comments