Harga Minyak Naik Lagi

7:30 AM

byrawlins, hanis haizi protege, harga minyak naik, jimat minyak, hanis haizi protege, extra income, big bonus, GLAMpreneur2015, cari duit lebih
Harga minyak naik lagi - apa perasaan anda?
byrawlins, hanis haizi protege, harga minyak naik, jimat minyak, hanis haizi protege, extra income, big bonus, GLAMpreneur2015, cari duit lebih
Sabar-sabar ye
Apa reaksi pertama anda apabila mendapati bahawa harga minyak naik lagi  - RON95 naik 10 sen manakala RON97 naik 20sen seliter berkuatkuasa 1 Julai 2015?

1) Mengamuk?
Memang wajar la mengamuk kan. Dah la gaji tak naik-naik, GST plak lagi, harga barang dok naik dan last sekali bonus sikit je. Macam mana nak hidup ye tak? Tapi mengamuk @ jadi keyboard warrior apa yang boleh berubah?
byrawlins, hanis haizi protege, harga minyak naik, jimat minyak, hanis haizi protege, extra income, big bonus, GLAMpreneur2015, cari duit lebih
Jangan buat camni
2) Cepat-cepat isi minyak kenderaan sebelum 1 Julai 2015?
Urmm..... kenapa kena isi ye? Kalau isi sebelum 1 Julai, minyak kenderaan akan tahan selama 32 tahun ke?

3) Buat pinjaman?
Ada ke orang buat pinjaman untuk atasi masalah kenaikan minyak? Jangan terkejut jika ada yang buat.
byrawlins, hanis haizi protege, harga minyak naik, jimat minyak, hanis haizi protege, extra income, big bonus, GLAMpreneur2015, cari duit lebih
Ada yang buat ke?
4) Tambah extra income
Yes, rasanya ini cara terbaik menangani masalah kenaikan harga minyak dan lain-lain lagi masalah kewangan di dalam keluarga kita. Tak perlu buat besar-besaran, buat kecil-kecilan pun tak pe. Bermula dari bawah tapi biarlah ada pembimbing yang dipercayai dan berjaya. Jangan sembrono je berniaga.

Alhamdulilah, dengan #GLAMpreneurs saya dapat mengatasi masalah kewangan saya dan keluarga. Tidaklah sebanyak mana tapi mencukupi untuk kami sekeluarga.
byrawlins, hanis haizi protege, harga minyak naik, jimat minyak, hanis haizi protege, extra income, big bonus, GLAMpreneur2015, cari duit lebih
Takde la banyak mana kan
Jika rakan-rakan berminat nak mengetahui cara untuk menjana extra income sepertimana testimoni di atas, boleh hubungi saya.
InsyaAllah latihan dan bimbingan disediakan. 
Selain daripada menambah pendapatan, peluang untuk melancong ke luar negara sekurang-kurangnya dua kali (2X) setahun pun ada. 
Dan yang penting, penjanaan pendapatan dilakukan secara berkumpulan dan bukan berseorangan.
byrawlins, hanis haizi protege, harga minyak naik, jimat minyak, hanis haizi protege, extra income, big bonus, GLAMpreneur2015, cari duit lebih

Haiqal Rawlins
012.280.1977
Facebook RSS Twitter

You Might Also Like

0 GLAM People

Thanks for the GLAM write-ups


Click Me To Visit Bargain Shoppe

GLAM Comments

Recent GLAM

Recent Posts Widget

Top GLAM Friends

GLAM Tweet

Subscribe