Slipped Disc : Cara Mengatasi



Baru-baru nie, seorang kawan saya telah disahkan ada slipped disc  @ spinal disc herniation @ prolapsus disci intervertebralis (cuba sebut laju-laju). Muda lagi orangnya. Tak lama lagi nak kahwin plak tu. 

Memandangkan saya nie lebih berusia dari dia, terus saya cuba memahami slipped disc  ni. Just sharing, so kita semua boleh berjaga-jaga.
  • Amalkan membengkokkan lutut ketika mengambil barang di lantai dan bukannya membongkokkan pinggang. Cuba duduk mencangkung sedikit, angkat barang dan naik dengan meluruskan badan.
  • Jaga pemakanan kerana sakit tulang belakang berpunca dari organ yang terlibat dengan penghadaman. Elakkan memakan makanan yang masam berlebihan, pewarna, perisa atau pengawet. Juga elakkan meminum Nescafe atau air bikarbonat dalam jumlah yang banyak.
  • Menghentikan pengambilan makanan berprotein mampu menyumbang 80% pemulihan.
Cara rawatan
  • Physiotherapy – menjalani sesi dengan pakar yang menunjukkan kaedah senaman yang betul untuk menguatkan otot. Ini termasuklah sesi rawatan menggunakan tuala panas pada bahagian sakit. (MAHAL)
  • Steroid – Untuk kesakitan biasa, suntikan steroid dapat menguatkan otot belakang dan mengurangkan kesakitan (MAHAL)
  • Pembedahan – Ini adalah langkah terakhir di mana bahagian tulang dan disc yang terkeluar akan dikikis. Untuk kes yang lebih serius, kepingan besi akan dimasukkan untuk menyokong tulang belakang (MAHAL DAN MENYAKITKAN)
  • Cara paling murah dan tidak menyakitkan adalah pakai  Waist Nipper Premium Beautiful utk support tulang belakang dan cepatkan proses pemulihan. Waist Nipper Premium Beautiful mempunyai 7 tetulang yang elastik dan dapat menyokong tulang belakang kita. Ia juga telah mendapat pengiktirafan dari Persatuan Pakar Tulang Antarabangsa. Ini adalah pelaburan yang bijak kerana bukan sahaja boleh membantu menyembuhkan sakit tulang belakang, banyak lagi masalah kewanitaan yang Premium Beautiful boleh Detect and Protect seperti cyst, fibroid, keputihan, masalah kesuburan, masalah keputihan dan masalah haid.
So, kengkawan sekalian, untuk kesejahteraan diri dan keluarga, dapatkan set lengkap Premium Premium Beautiful segera. Ada SALE sampai penghujung Julai.

CONTACT ME
RAWLINS 
Facebook : www.facebook.com/rawlins.ichigo
E-mail : rawlins.una@gmail.com
Mobile : 012-2801977



Post a Comment

0 Comments