Tips Kesihatan Ramadhan : Kepentingan Tidur Berkualiti


Pada bulan Ramadhan, umat digalakkan beramal dan bersedekah.
Sebab ganjarannya besar dan murah untuk semua yang mengerjakannya.
Berpuasa, bersedekah, memperbanyakkan membaca al-Quran, berzikir kepada Allah swt dan bersungguh-sungguh dalam melaksanakan amal ibadat adalah di antara amalan di sepanjang Ramadhan.
Thanks to http://gclea.org

Bukannya pada bulan lain tidak digalakkan tetapi pelaksanaan pada bulan ini akan memberi ganjaran yang maha besar kepada pelakunya.

Pada bulan Ramadhan, kita selalu mendapati bahawa kakitangan di pejabat kita kebanyakannya seakan-akan menurun 'carta produktiviti' mereka.
Alasan berpuasa dan tidur lambat kerana melaksanakan terawih dan bersahur menyebabkan kebanyakan mereka seakan-akan lembap dan penat.
Jujur saya katakan, ada masanya saya juga merasa mengantuk ketika di pejabat tetapi kerana tuntutan kerja, dicekalkan mata untuk terus terbuka.

Apabila diperkenalkan dengan Bio Velocity Sleep Mate (BVSM), saya bersyukur kerana produk ini mampu membantu saya agar mendapat tidur yang berkualiti.
Sebahagian daripada keistimewaan BVSM
Apa itu tidur berkualiti?
Tidur yang berkualiti bermakna mempunyai jangka masa rehat yang mencukupi dan mendalam yang membolehkan seseorang itu segar sepanjang hari. Ini kerana dalam tempoh tidur yang berkualiti, semua sel badan akan diperbaharui dan dibebaskan, kerja pembaikan pada kerosakan dan penyakit dijalankan. Tidur yang berkualiti juga menguatkan minda dan kesedaran menjadikan kita lebih bertenaga dan mempunyai daya ingatan serta keupayaan belajar yang baik.

Dengan bertambahnya amalan di bulan yang mulia ini dan juga kerana bangun awal pagi untuk bersahur, kebanyakan masanya saya akan merasa mengantuk dan letih apabila ke pejabat

Bagaimana BVSM membantu?
BVSM menolong membetulkan frekuensi yang tidak harmoni, meneutralkan gelombang berbahaya sambil menguatkan gelombang positif yang membentuk aura positif dalam diri. Apabila pengaliran tenaga positif teraruh, badan akan mencapai tahap kesihatan yang sempurna serta menyeimbangkan dan meningkatkan keseluruhan aktiviti badan dan minda. Keadaan ini yang akan menyebabkan kita bangun tidur dan mengharungi hari dengan lebih segar dan bertenaga, walaupun di bulan Ramadhan.
Hubungi saya
Anda berminat untuk mendapatkan tidur yang berkualiti dan berupaya untuk melakukan tugas harian serta amal anda tanpa dibelenggu perasaan letih dan tidak bermaya?
Bio Velocity Sleep Mate akan membantu anda mendapatkannya.

Untuk penerangan lanjut, just hubungi saya.
Haiqal Rawlins 
012.280.1977 
E-mail : rawlins.una@gmail.com | FB : rawlins.ichigo | IG : rawlins_glam 


Post a Comment

0 Comments