RM90K in just 10 months




Entri ini adalah tampalan khas dari Notes leader yang tersayang dan sumber inspirasi, Hanis Haizi
(Note ini telah dipapar di Facebook pada 1 November 2009)

Ever since I joined this business, I never thought I could go this far. Saya masih ingat lagi pada peringkat awal tu, saya hanya mahukan RM3000 sebulan sahaja!!! Coz that wud be enuff for my shopping spree. haha.

Then I realized if I can get MORE why not kan? Selepas 3 bulan pertama asyik dok dapat RM3000(lebih kurang), saya teringin nak dapat RM5k pulak. Teringin nak rasa macam mana ade income RM5k mesti best tuuhh. So alhamdullilah bulan ke 4 dapat dalam RM7000. Masa ni happynya tak terkata coz i terdapat lebih. So as a reward, i hadiahkan jam Fendi for myself. ;)

Macam tu lah bulan-bulan berikutnya makin lama income makin meningkat naik naik. Now current income close to 20k already, alhamdullilah. Berkat usaha tanpa jemu, ikut cakap pemimpin, rapatkan diri dengan orang yang berjaya... itu antara resipi kejayaan ini. Alhamdullilah.Bukan nak menunjuk-nunjuk tapi nak beri kesedaran dan membuka peluang kepada orang ramai supaya mereka pun boleh berjaya macam saya. InsyaAllah.

When I looked back, there is no way I want to turn back time! Tak de sekelumit dalam hati pun menyesal malah tahun ini adalah satu perubahan yang sangat-sangat besar dalam hidup saya!!

MY life has changed 360°! Even tho ramai orang perli or rendah-rendah kan apa yang saya buat pada ketika itu. But as for me, hey Saya nak berniaga, bukan nak mengemis (Bak kata Fadilah Kamsah) Saya nak cari rezeki. This is my life, biar saya yang tentukan.

Last year, I was a full-time house wife. Masa tu memang saya nak duduk rumah nak tengok hariz membesar. Tapi sampai bila? We don't have savings, rumah pun takde and kereta lama je ada. Saya mula merungut dengan kehidupan saya. Rasa macam loser jer. All my friends move on, ada yang kerja dengan O&G, ada kerja kat overseas, engineering firm, or sambung masters. Me? on the other hand stuck at home at 23-24! OMG!

Allah telah berfirman di dalam Al-Quran: “….Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum itu sehingga mereka sendiri mengubah nasib mereka….” (Ar-Ra’du:11)

Bila dengar kak Ana sebut ayat ini dalam kelas rasa meremang bulu roma. Baru saya terpikir, tahun sudah saya tak berusaha ape2 pun untuk mengubah kehidupan. Now the time has come. Saya percaya cuma ambil masa 1-2 tahun sahaja untuk berjaya. Memang betulll pun tekaan saya.

From the day one i joined this business sehingga hari ni, my total "keuntungan" yang telah dapat - RM90,000!!!

Syukur sangat2! Now bebas dari hutang, savings lagi banyak dalam masa singkat, kereta selesa dan insyaAllah kami akan pindah ke rumah yang lebih selesa dalam 2 minggu ini.

Hidup memang boleh berubah. Antara nak dan tak nak, rajin atau malas sahaja. Sepak alasan, letakkan matlamat di hadapan!! CONFIRM BOLEH!

Ingat lagu ni:

Jika kau fikirkan kau boleh
Kau hampir boleh melakukan
Jika kau fikirkan ragu-ragu
Usahamu tidak menentu

Jika kau fikirkan kekalahan
Kau hampiri kegagalan
Jika kau fikirkan kemenangan
Kau hampiri kejayaan

Engkaulah apa kau fikirkan
Terkandung dalam pemikiran
Kau fikir boleh melakukan
Fikirkan boleh

Percaya apa kau lakukan
Tabah apa kau usahakan
Bertindak atas kemampuan
Engkau boleh

" Orang lain buat duit, kita sibuk beri alasan"... Fadilah kamsah

So kita tak nak jadi orang macam ni kan? Jom let's do this together!!!!

Wanna change your life?
Wanna give more to your loved ones?
Wanna be extraordinary?

CONTACT ME
RAWLINS 
Facebook : www.facebook.com/rawlins.ichigo
E-mail : rawlins.una@gmail.com
Mobile : 012-2801977




Post a Comment

2 Comments

  1. getting 90k in 10 months? ni biz insurance ker? or mlm? sorry to comment but there are too many scoundrels on the net nowadays....hope you can reveal more clearly the nature of the business....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hello khairul
      If you want me to reveal more, lets meet up
      I'm in kajang
      If need so, I could bring in the lady in the note too

      Do call @ message me
      Thanks

      Delete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging .
For any inquiries, email: rawlins.una@gmail.com