The Last Exorcism Part II : The Review



Thanks to Nuffnang sebab bagi tix untuk menonton The Last Exorcism Part II
Obviously the last movie was not the last one

SINOPSIS
Nell yang terselamat dari acara ritual di Ivanwood telah dihantar ke hospital dan dimasukkan ke dalam rumah untuk gadis-gadis yang bermasalah.
Rumah tersebut diselia oleh Frank Merle.
Buat beberapa bulan pertama, Nell meneruskan hidup dengan ceria, tanpa gangguan dan ingatan berkenaan perkara di Ivanwood.
Gangguan bermula dengan panggilan telefon yang dijawab oleh Nell. Kedengaran suara yang agak mengerikan di telefon. Nell mencabut wayar telefon tetapi telefon itu tetap berdering.

Kemudian Nell mula bermimpikan ayahnya yang sudah meninggal dunia, memberikan amaran kepadanya agar tidak jatuh ke pangkuan The Demon.
Satu demi satu kejadian pelik mula menghantui hidup Nell. 
Kemudiannya Nell terjumpa Cecile yang ingin membantu menyembuhkan beliau. Cecile percaya kuasa yang ada pada dirinya dan 'perlindungan' yang ada di rumahnya mampu membantu Nell tetapi beliau ternyata salah.
Walaupun dengan bantuan The Order of The Right Hand,mereka tidak berjaya membendung Nell daripada ditemui oleh The Demon

Apakah yang akan terjadi apabila The Demon dan Nell bersatu?

Penilaian ials terhadap The Last Exorcism Part II :
Plot penceritaan : 4.0/5.0. Penceritaan yang longgar dan adakalanya membosankan. Seriously, I slept at some points. The love story I thought was unnessecary, the plot is somewhat loosely based on the last movie and frankly, I was so eager for the movie to end.

Penghayatan : 4.2/5.0.
 Penghayatan yang baik dari pelakon, despite the loose structure of the movie.

Will I watch it again 
: No. Let this one be the last of the movie.



Facebook : www.facebook.com/rawlins.ichigo
E-mail : rawlins.una@gmail.com
Mobile : 012-2801977


Post a Comment

0 Comments